تبلیغات

غذای سالم در سفر چه ویژگی‌هایی دارد؟

غذای سالم در سفر علاوه بر اینکه سریع و راحت تهیه می شود، می تواند تضمین کننده سلامتی شما در طی مسیر باشد و سفر خوب و خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند.

غذای سالم در سفر

ستاره | سرویس آشپزی - بسیاری از افراد هنگام سفر استفاده از غذا‌های فست فود یا غذا‌های رستورانی را بهترین گزینه برای سپری کردن سفری راحت و سریع می‌دانند. استفاده از غذای سالم در سفر همواره یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بوده که با رعایت اصولی می‌توانید به این مهم دست یافته و سفری خوشایند را تجربه کنید.


غذای سالم در سفر سعی کنید برای شروع سفر یک یا دو نوع غذای ساده را که بتوان به صورت سرد مصرف کرد مانند کتلت، کوکو یا تخم مرغ آبپز درست کنید و همراه داشته باشید. روز قبل از سفر مقداری سبزی خوردن، گوجه فرنگی یا خیار شور را شسته و در ظرف‌های دردار مناسب قرار دهید تا در سفر بتوانید همراه با غذای خود میل کنید. ساندویچ‌هایی مانند ساندویچ نان و پنیر و ساندویچ کره بادام زمینی و عسل نیز یکی دیگر از انواع غذای مناسب برای سفر هستند که بهتر است با نان تست جو در منزل درست کنید و همراه داشته باشید تا از گرسنگی بیش از حد شما جلوگیری کند و خیال استفاده از غذا‌های رستوران‌های بین راهی را از شما دور کند. قبل از سفر میوه‌های تازه را شسته و در ظرف دردار قرار دهید تا در طول سفر میوه‌ی تمیز در دسترس داشته باشید. مقداری خشکبار و آجیل، به خصوص میوه‌های خشک و مغز‌ها گزینه‌های مناسبی از غذای سالم در سفر هستند که می‌توانند گرسنگی شما را در طول سفر کنترل کنند. بیسکوییت‌های سالم و کم شکر، نان برشته و خرما از دیگر مواردی هستند که می‌توانید در هنگام سفر از آنها استفاده کنید اگر در طول سفر مجبور به استفاده از فست فود‌های آماده شدید، برگر‌ها و سرخ کردنی‌ها را از لیست سفارشات خود حذف کرده و از ساندویچ‌های مرغ کبابی، همبرگر بدون سس و سیب زمینی پخته بدون سس و پنیر استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از غذای رستوران شدید، محلی را انتخاب کنید که شرایط بهداشتی مناسبی داشته و کارکنان آن دارای کارت بهداشت معتبر باشند. در صورت استفاده از کنسرو‌های آماده، قبل از مصرف ۲۰ دقیقه آن‌ها را بجوشانید و از مصرف کنسرو‌های با قوطی باد کرده و زنگ زده خودداری کنید. در رستوران‌ها از سالاد استفاده نکنید و به جای آن ماست سفارش دهید یا خیار، گوجه فرنگی و لیمو ترش شسته همراه داشته باشید و خودتان سالاد درست کنید. غذا‌های حاوی پروتئین و فیبر از جمله غذا‌هایی هستند که می‌توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند و تامین کننده انرژی مورد نیاز بدن شما باشند. غذا‌های پروتئینی و فیبردار می‌توانند انرژی مورد نیاز شما برای رانندگی و پیاده روی طولانی را فراهم کنند؛ بنابراین بهتر است در طول سفر به جای استفاده از خامه، پنیر و غذا‌های سرخ شده از گوشت قرمز و سفید تهیه شده از فروشگاه‌های معتبر استفاده کنید.

غذای سالم در سفر

در صورتی که تمایل دارید در طول سفر انواع کباب یا جوجه کباب درست کنید، گوشت آن را از منزل در ظرف یخ بگذارید و دقت داشته باشید تا قبل از مصرف کاملا سرد باقی بماند. هنگام تهیه کباب دقت داشته باشید که همه قسمت‌های خارجی و داخلی گوشت حرارت دیده و پخته شود، طوریکه به رنگ قهوه‌ای درآید. قرمز بودن وسط کباب دلیل بر نپختگی گوشت بوده و می‌تواند مسمومیت غذایی به همراه داشته باشد. سعی کنید گوشت مورد استفاده را از محل مطمئن تهیه کنید و از خرید گوشت‌های آویزان در هوای آزاد اجتناب ورزید زیرا این گوشت‌ها ممکن است آلوده به انواع میکروب و تخم انگل باشند که اگر خوب پخته نشوند می‌توانند باعث بیماری شوند. به جای استفاده از نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های با قند بالا سعی کنید از دوغ کم نمک، آب معمولی، آب‌های طعم دار یا چای بدون قند استفاده کنید. در طول سفر سعی کنید از آب رودخانه‌ها و نهر‌ها برای آشامیدن یا شستن میوه استفاده نکنید و همواره آب مطمئن همراه داشته باشید. در صورت استفاده از بطری‌های آب معدنی، باقیمانده آب را در معرض نور خورشید در پشت شیشه قرار ندهید. در صورت استفاده از آب غیر مطمئن، حتما قبل از مصرف آن را بجوشانید تا میکروب‌های احتمالی موجود در آن از بین بروند. اگر به دنبال خوردن دسر هستید، بهتر است از ماست ساده یا ماست میوه‌ای استفاده کنید. برای تهیه ماست میوه‌ای می‌توانید میوه‌ی شسته و تمیز را خرد کرده و همراه با انواع مغز‌ها در ماست بریزید.

شما چه پیشنهادات دیگری برای داشتن تغذیه سالم در سفر دارید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را از طریق بخش "ارسال نظر" با مخاطبان ستاره درمیان بگذارید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار